שביל הידע במדבר

מרכז מבקרים
לחווית ידע וחדשנות ברמת הנגב

סיורים לקבוצות imageסיורים לקבוצות imageסיורים לקבוצות image
מדינת ישראל נודעת ברחבי העולם בזכות החדשנות הצומחת בה, ובניגוד למה שאולי מצפים- הנגב הוא אחד המוקדים של החדשנות הישראלית. המרחבים העצומים ומשאבי הטבע מצד אחד, והאתגרים הפיזיים מצד שני, יצרו פער שקרא, וממשיך לקרוא, לטובי החוקרים, המדענים והמהנדסים- לפתור ולהצליח, כנגד כל הסיכויים.

המכון הלאומי לאנרגית השמש, מכון המים הלאומי, המגדל התרמוסולארי הגבוה בעולם, חברות הייטק וסייבר, יבול ירקות שובר שיאים לדונם, מיזמי חינוך ורובוטיקה מנצחים, ועוד ועוד.

היחיד שאולי צפה את העתיד היה בן-גוריון שהאמין ש"בנגב יבחן כושר היצירה והעוז החלוצי של ישראל – ומבחן זה יהיה גורלי. בנגב יבחן כושר המדע והמחקר היהודי"

רוצים לגלות את סודות החדשנות בטכנולוגיה ובמדע בנגב? מעוניינים לראות איך התממש חזונו של בן-גוריון? בואו אלינו וקבלו השראה מהתחומים החדשניים הרבים שבנגב:
חקלאות בתנאי קיצון מדבריים, הקמת יישובים בתנאים מאתגרים, הפקת אנרגיה ממשאבים מתחדשים, פיתוח טכנולוגיות חדישות להתפלה ושימוש חוזר במים, פיתוח תשובות לאתגרי הסייבר העכשוויים ופיתוח פתרונות למשבר המזון העולמי...
לקבלת פרטים והזמנת סיורים מעוררי השראה על חדשנות בנגב

✨חנייה חופשית במקום. ההליכה קלה וקצרה
✨מקום המתנה מוצל וממוזג- הפעילות מתקיימת כל השנה
✨חנות לרכישת מוצרים תוצרת הנגב (שמנים, יינות, קוסמטיקה, ספרים ומשחקים, שתייה קלה)

סיור "מובילים חדשנות"- היחידי בארץ שכולל כניסה רכובה למתחם תחנת הכוח הסולרית (המגדל)
במסגרת סיור נשמע על האתגרים של חקלאות במדבר ואיך החדשנות המקומית יצרה פתרונות כנגד כל הסיכויים. נציץ בחממות, נטעם ירקות ופירות העונה, נצפה על העמק הסולארי ונכיר את המגה פרויקט הגדול ביותר בארץ, וגם ניכנס בנסיעה למתחם תחנת הכוח - כך שנראה מקרוב את המראות הענקיות והמגדל הסולארי הגבוה בעולם! הסיור כולל טעימות ירקות ואפשרות לרכישת תוצרת מקומית בחנות.
משך הסיור: כשעתיים. שימו לב- אין כניסה עם נשק ואין ירידה מהמיניבוס במהלך הנסיעה במתחם תחנת הכוח הסולרית

סיור "טועמים חדשנות"- כולל תצפית על העמק הסולרי
במסגרת הסיור נשמע על האתגרים של חקלאות במדבר ואיך החדשנות המקומית יצרה פתרונות כנגד כל הסיכויים. נציץ בחממות, נטעם ירקות ופירות העונה, נעשה תצפית על העמק הסולארי ונכיר את המגה פרויקט הגדול ביותר בארץ והמגדל הסולארי הגבוה בעולם. הסיור כולל טעימות ירקות ואפשרות לרכישת תוצרת מקומית בחנות.
משך הסיור: כשעה וחצי

ניתן לשלב הזמנת ארוחות, סיורים מותאמים אישית, הרצאות ועוד

  • שביל הידע במדבר
  • ב WAZE: "שביל הידע במדבר" או "המרכז לחקלאות מדברית רמת הנגב", סמוך לאשלים, 20 דק' דרומית לבאר שבע, על כביש 40